Fox News’ The Five Slams NYT Over Corrected Nikki Haley Report: ‘Intentionally Misleading’


The hosts of Fox News’ The Five criticized The New York Times for the report the paper ran on Nikki Haley that was seriously corrected today.

The report was originally headlined “Nikki Haley’s View of New York is Priceless. Her Curtains? $52,701,” but it was changed and an editors’ note was added after many online rightly pointed out that this purchase was made during the Obama administration.

Jesse Watters called the report an “unbelievable smear and mischaracterization,” and Dana Perino said it only furthers conservative problems with media bias.

As an example, she said, “You’ve never seen a bad picture of President Obama. You can find plenty of bad pictures of Republicans.”

Greg Gutfeld called the report “intentionally misleading” because the actual article did note the purchase was made during the Obama administration. He said “it’s pretty scummy what they did” and they only corrected it because they were called out.

Katie Pavlich said the report should’ve been retracted because “the entire story wouldn’t have existed if Nikki Haley wasn’t the center of the story.”

Geraldo Rivera, meanwhile, recalled how he used to be a fan of the Times until a report from the paper about his Hurricane Katrina coverage that he pushed back on.

Watch above, via Fox News.

[image via screengrab]

Have a tip we should know?

Filed Under:

Josh Feldman is a Senior Editor at Mediaite. Email him here: Follow him on Twitter: @feldmaniac